ביטוח מסעדה ועסק

Skip Navigation Linksדף הביתידע מידע וכליםחדשות ועדכוניםכלליביטוח מסעדה ועסק
תמונה  ידע מידע וכלים

אתמול יום שלישי | 28.5.19, נשרפה מסעדה מוכרת. המסעדה ממוקמת בתוך קניון.

האם בעקבות השריפה בעלי המסעדה יפוצו?

תלוי.

אז מה חשוב בביטוח עסק ומסעדה בכלל?


לבדוק את הסכם השכירות והסכם מול חברת הניהול על מנת לוודא עמידה בתנאי ההתקשרות וכן לבדוק שהלקוח לא לקח על עצמו אחריות מעבר למה שביטח את עצמו ו/או שחייב בדין
לבדוק את העמידה בדרישות הבטיחות של חברת הביטוח המכונות "תנאים להקלת הסיכון". אם למשל נדרשו בעלי המסעדה שנשרפה, לבצע ביקורת ע"י "בודק חשמל" ולא עשו זאת עלולה חברת הביטוח להתנער או להפחית מחבותה (על פי "הלכת סולצקי").

צד ג' – לקניון (עזריאלי במקרה זה) ולעסקים אחרים בקניון נגרם נזק בעקבות אירוע השריפה, המסעדה ככל הנראה תתבע על ידי אותם גורמים, עבור הנזקים הפיזיים והנזקים הכלכליים (נזק תוצאתי) שנגרמו להם. ביטוח צד ג' למעשה יהווה כיס עמוק שישלם את הנזק שנגרם ברשלנות המסעדה או של ספק שלה שהיה אחראי על הכשל החשמלי. במידה ונגרם נזק גוף, יהיה כיסוי בפרק זה.


ביטוח למבנה, תכולה ומלאי של העסק – למשל תנורים, שולחנות, מקררים, מלאי שהיה מאוחסן וכו'
אובדן רווחים – המסעדה תהיה מושבתת זמן מה, בתקופה זו לא תהנה המסעדה מהרווח שבד"כ נהנית ממנו וכן תמשיך לשלם הוצאות קבועות ומשכורות לחלק מן העובדים.
יתכן כי כן תאבד בזמן השיקום, לקוחות קבועים שיעברו לאכול אצל המתחרים. ביטוח אובדן רווחים מבטיח כי העסק יוכל לעמוד על הרגליים בהקדם האפשרי.


ביטוח אובדן רווחים, בא לפצות על ההוצאות שלא נחסכו בעקבות ההשבתה וכן לשפות ברווח לפני המס המופסד, שהיה קיים אילולה השריפה וזאת לתקופה שקבע המבוטח בעת עריכת הביטוח.

 

חבות מעבידים – במידה ונפגעו עובדים באירוע (פיזית או נפשית) יש להם את הזכות לתבוע את המעסיק וזאת מעבר לתביעת דמי פגיעה (ביטוח לאומי)

 

הוצאות הכנת תביעה – במקרה נזק נדרש העסק להגיש תביעה לחברת הביטוח ולהפעיל לשם כך יועצים שונים. כיסוי זה בא לתת מענה לאותם סכומים.